• Regulamin Sieci Komputerowej KORDELAN wraz z usługą dostępu do internetu

Niniejszy Regulamin świadczenia Usług zwany dalej Regulaminem określa zakres i warunki wykonywania usług przez KORDELAN z siedzibą w Warszawie ul. Kordeckiego 56/58 m.18, zgłoszonym w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej pod numerem 7127 dnia 28.06.2007r


1. ZNACZENIE POJĘĆ UŻYTYCH W TREŚCI REGULAMINU

ABONAMENT - miesięczna opłata uiszczana przez Abonenta za korzystanie z usług świadczonych przez Operatora.
ABONENT - osoba fizyczna lub prawna, która zawarła z Operatorem pisemną Umowę o świadczenie usługi dostępu do Internetu.
HASŁO - kod składający się z 5 do 8 znaków alfanumerycznych, służący do identyfikacji Klienta w kontaktach z Operatorem. Abonent i Operator obowiązani są utrzymywać Hasło w tajemnicy (nie dotyczy to sytuacji, w których ujawnienie takich informacji jest obowiązkiem Operatora na podstawie obowiązujących przepisów prawa).
INSTALACJA - wykonanie Przyłącza Sieciowego w Lokalu Abonenta oraz jego aktywacja.
REGULAMIN - opis zasad postępowania użytkownika Internetu zawarty na stronach Internetowych Operatora
OPERATOR - KORDELAN z siedzibą w Warszawie ul. Kordeckiego 56/58 m.18
PRZYŁĄCZE SIECIOWE - okablowanie w lokalu Abonenta oraz Osprzęt, stanowiące własność Operatora.
PONOWNA AKTYWACJA - wznowienie dostępu do Sieci z wykorzystaniem istniejącego Przyłącza Sieciowego.
OSPRZĘT - urządzenia niezbędne do prawidłowej pracy Przyłącza Sieciowego
PROTOKÓŁ ODBIORU INSTALACJI - potwierdzenie na piśmie przez Abonenta faktu wykonania instalacji.
SIEĆ - sieć telekomunikacyjna, za pomocą której Operator świadczy usługę dostępu do Internetu.
UMOWA - pisemne, zgodne oświadczenie woli Abonenta i Operatora, określające wzajemne uprawnienia i obowiązki stron.
OPERATOR będzie świadczyć te usługi w miarę możliwości technicznych.
CENNIK – tabela zbiorcza wg. PLN za usługi realizowane przez sieć KORDELAN.
USŁUGI DODATKOWE - usługi, których świadczenie przez Operatora, Abonent może dodatkowo zlecić.

2. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY.

2.1. Przez zawarcie Umowy Operator zobowiązuje się do świadczenia usługi dostępu do Internetu, zgodnie z Umową i Regulaminem, a Abonent zobowiązuje się do terminowego regulowania płatności oraz przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu.

2.2. Operator zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia Umowy z osobami:
· nie spełniającymi warunków określonych Regulaminem przed podpisaniem Umowy
· które zalegają z jakimikolwiek płatnościami w stosunku do Operatora
· z którymi Operator rozwiązał Umowę w związku z naruszeniem jej postanowień bądź nieprzestrzeganiem postanowień Regulaminu.
· W przypadku braku możliwości technicznych pozwalających realizować usługę.

2.3. Umowę w imieniu Operatora zawiera Mariusz Wojtczak lub osoba przez niego umocowana.


2.4. Abonent będący osobą prawną zawiera Umowę poprzez osoby upoważnione do jej reprezentowania.

2.5. Przy zawieraniu Umowy Abonent winien udostępnić i udokumentować Operatorowi następujące dane: imię (imiona), nazwisko (nazwiska), adres zamieszkania (adres do korespondencji), telefon kontaktowy, nr PESEL, oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym zainstalowane ma być Przyłącze Sieciowe, a osoba prawna: nazwę firmy, odpis z rejestru i nr NIP oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym zainstalowane ma być Przyłącze Sieciowe.
3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUGI.

3.1. Przyłącze Sieciowe przeznaczone jest do używania przez Abonenta na zasadach określonych w Regulaminie.

3.2. W przypadku występującego przed zawarciem Umowy braku możliwości technicznych do instalacji, Operator może jej odmówić albo uzgodnić z Abonentem sposób jej wykonania w innym terminie.

3.3. Podstawą zakończenia Instalacji jest podpisanie przez Abonenta Umowy oraz akceptacja Regulaminu. Dzień po którym nastąpiła instalacja jest pierwszym dniem świadczenia usługi dostępu do Internetu w lokalu Abonenta.

3.4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę danych przesyłanych przez Przyłącze Sieciowe, jak również za szkody wynikłe z zastosowania lub niemożności zastosowania informacji lub oprogramowania uzyskanych przez Abonenta z sieci Internet.

3.5. Adres konta poczty elektronicznej Abonenta stanowi obowiązujący adres dla przesyłania przez Operatora komunikatów wiążących się z działalnością Operatora.

3.6 Abonent powinien informować Operatora (mailowo lub telefonicznie) o każdej zmianie danych osobowych lub kontaktowych.

3.7. Zalecane minimum sprzętowe i programowe: komputer wyposażony w złącza USB i/lub PCI, procesor Pentium, pamięć RAM 128 MB, system operacyjny Windows 98.

3.7. Operator nie ponosi odpowiedzialności za zabezpieczenie danych Abonenta zawartych w jego komputerze, w tym za zabezpieczenie tych danych przed ingerencją osób trzecich, a także za dane umieszczane na serwerach operatora udostępnianych do użytku wewnętrznego Abonentów.

3.8. Osprzęt stanowi własność Operatora (chyba że abonent posiada własny osprzęt pozwalający realizować przyłącze sieciowe) . Abonent nie jest uprawniony do rozporządzania Osprzętem, w szczególności nie ma prawa udostępniania go (odpłatnie lub nieodpłatnie) osobom trzecim. Z chwilą otrzymania Osprzętu na Abonenta przechodzi ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Po wygaśnięciu, odstąpieniu lub rozwiązaniu Umowy Abonent jest zobowiązany zwrócić Operatorowi Osprzęt w stanie nie pogorszonym. W przypadku niewykonania przez Abonenta niniejszego zobowiązania, obciążony zostanie on kosztami rzeczywistymi Osprzętu.

3.9. W przypadku użycia osprzętu abonenta operator zobowiązuje się do jednorazowej konfiguracji tych urządzeń i nie odpowiada za prawidłowe ich działanie.

3.10. Abonent może złożyć wniosek w sprawie wykonania:
· montażu dodatkowego Przyłącza Sieciowego / przeniesienia Przyłącza Sieciowego
· Ponownej Aktywacji
· zmiany parametrów usługi.

4. OPŁATY (ZASADY NALICZANIA, RACHUNKI, SPOSOBY PŁATNOŚCI)

4.1. Abonent zobowiązany jest do wniesienia na konto Operatora opłaty instalacyjnej w wysokości określonej w Umowie i w terminie określonym w rachunku.

4.2. Abonent zobowiązany jest do terminowego uiszczania Abonamentu w wysokości określonej w Umowie lub cenniku.

4.3. Jeżeli usługa świadczona na podstawie Umowy nie obejmuje pełnego miesiąca kalendarzowego, wówczas opłatę abonamentową ustala się w wysokości 1/30 abonamentu za każdy dzień świadczenia Usługi.

4.4. Operator ma prawo i obowiązek konserwacji i modernizacji Sieci, co może spowodować przerwy w świadczeniu usługi lub pogorszenie jej jakości, jednak nie dłuższych jednorazowo niż 48 godzin i nie częściej niż 4 dni w miesiącu. Przekroczenie określonej długości przerw spowoduje, w przypadku doręczenia Operatorowi pisemnej reklamacji Abonenta w terminie do 1 miesiąca od dnia, w którym ustała przerwa lub ustało pogorszenie jakości sygnału, obniżenie przez Operatora Abonamentu, co zostanie uwzględnione w następnym rachunku po rozpatrzeniu reklamacji z uwzględnieniem postanowień p.7.

4.5. Jeśli przerwy w dostępie do Internetu za pomocą Sieci, udokumentowane przez uprawnione służby Operatora, są spowodowane awarią w sieci Operatora i trwają dłużej niż 4 następujące po sobie dni, wówczas abonament zostanie obniżony, w przypadku doręczenia Operatorowi uzasadnionej pisemnej reklamacji Abonenta w terminie do 1 miesiąca od dnia, w którym ustała awaria, o 1/30 za każdy kolejny dzień awarii (w którym nastąpiło przynajmniej cztery godziny braku sygnału). Obniżka Abonamentu zostanie uwzględniona przez Operatora w rachunku, wysłanym za następny okres płatności po rozpatrzeniu reklamacji, z uwzględnieniem postanowień pkt.7. Opisana sytuacja nie dotyczy przypadku, w którym termin wizyty serwisanta, który ma usunąć awarię został ustalony przez Abonenta na termin dłuższy niż 3 dni od zgłoszenia awarii.

4.6. Postanowienie pkt. 4.5. nie dotyczy sytuacji, w której awaria spowodowana została przyczynami, za które odpowiedzialność ponosi Abonent lub działaniem siły wyższej albo osób trzecich.

4.7. Operator zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat za świadczenie usług dodatkowych w Sieci, zleconych przez Abonenta, zgodnie z obowiązującym cennikiem Operatora lub opłat negocjowanych indywidualnie na podstawie zapotrzebowania klienta.

4.7. W przypadku nieterminowego regulowania należności przez Abonenta Operator zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do sieci Internet

5. ROZWIĄZANIE, ZAWIESZENIE I WYGAŚNIĘCIE UMOWY.

5.1. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony i może być rozwiązana przez każdą ze stron z 1-miesięcznym terminem wypowiedzenia. Termin wypowiedzenia biegnie od ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło wypowiedzenie. Rozwiązanie umowy może nastąpić po wniesieniu zaległych należności na rzecz operatora jeśli takie istnieja.

5.2 Umowa ulega zawieszeniu:
· w przypadku czasowej przerwy w świadczeniu usługi spowodowanej nie uiszczaniem przez Abonenta Abonamentu przez okres co najmniej jednego miesiąca. Jeżeli w terminie jednego roku Abonent ureguluje zaległe należności wraz z należnymi odsetkami, opłatą za Ponowną Aktywację oraz zryczałtowanymi kosztami wezwania do zapłaty oraz złoży wniosek o Ponowną Aktywację, zostanie wznowione świadczenie usług przez Operatora w terminie 14 dni roboczych od złożenia wniosku.
· na wniosek Abonenta, przez okres maksymalnie 3 miesięcy. Abonent w tym przypadku zobowiązany jest zawiadomić o tym Operatora na piśmie, z co najmniej 1-miesięcznym wyprzedzeniem, ze skutkiem na koniec miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powiadomienie oraz z góry określając datę Ponownej Aktywacji.

5.3. Operatorowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym i odłączenia Abonenta od Sieci, jeżeli:
· Abonent umożliwi dodatkowe korzystanie z usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci osobie trzeciej, w szczególności jeśli podłączy dodatkowe urządzenie do Przyłącza Sieciowego lub umożliwi korzystanie z usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci poza lokal, którego dotyczy Umowa,
· Abonent dokona samowolnej przeróbki Przyłącza Sieciowego lub zawinionego jego uszkodzenia
· Abonent nie dopuści do okresowej kontroli Przyłącza Sieciowego, o której mowa w pkt. 6.5., bez uzasadnionych powodów,
· Abonent naruszy postanowienia Regulaminu w sposób określony w pkt. 8.1.

5.4. W wypadku zbycia lokalu (lub utraty tytułu prawnego do lokalu w innej formie) przez Abonenta, Abonent może przekazać prawa i obowiązki wynikające z Umowy na rzecz nabywcy praw do lokalu za pisemnym powiadomieniem Operatora. Cesję uznaje się za skuteczną w momencie zawarcia umowy przez nowego użytkownika lokalu. W wypadku nie przejęcia praw i obowiązków Abonenta przez nabywcę praw do lokalu Umowa może być rozwiązana przez Abonenta jedynie w trybie przewidzianym w par. 13 Umowy.

5.5. Umowa wygasa w przypadku:
· upływu okresu, na jaki została zawarta (w przypadku umowy na czas określony) po wcześniejszym złożeniu wypowiedzenia przez Abonenta.
· upływu roku od zawieszenia świadczenia usługi przewidzianej w Umowie,
· śmierci Abonenta albo ustania osoby prawnej, chyba, że w prawa Abonenta wstąpią inne osoby,
· gdy Operator utraci zdolność do prowadzenia działalności gospodarczej lub utraci uprawnienia do świadczenia usług objętych Umową.

5.6. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy, rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym lub odstąpieniu od Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

6. USUWANIE AWARII.

6.1. Operator zobowiązuje się do usuwania awarii w terminie do 12 godzin roboczych, licząc od dnia i godziny powiadomienia o awarii, o ile Abonent nie umówi się na inny termin, przy czym za godziny robocze przyjmuje się godziny od 10.00 do 18.00 w dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

6.2. Za usunięcie awarii w lokalu Abonenta nie wynikających z fizycznych wad Przyłącza Sieciowego lub wynikających z przyczyn leżących po stronie Abonenta, bądź za wezwanie Operatora bez uzasadnienia, pobierana jest opłata według stawek określonych w cenniku Operatora.

6.3. Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Operatora o występujących awariach w Sieci.

6.4. Operator ma prawo do okresowych kontroli prawidłowości działania Przyłącza Sieciowego. O zamiarze przeprowadzenia kontroli Abonent zostanie powiadomiony. Pracownicy Operatora przeprowadzający kontrolę zobowiązani są, na żądanie Abonenta, okazać pisemne umocowanie Operatora o powierzeniu im obowiązku kontroli Przyłącza w lokalu Abonenta.

7. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE.

7.1. Reklamacje mogą dotyczyć:
· niewykonania lub nienależytego wykonania usługi,
· wadliwego rozliczenia usługi
· wadliwie działającego sprzętu dostarczonego przez operatora.

7.2. Reklamacja powinna być złożona na piśmie, osobiście w siedzibie Operatora, przesłana listem poleconym na adres korespondencyjny Operatora.

7.3. Reklamacja lub protokół przyjęcia reklamacji powinny zawierać następujące informacje:
· imię i nazwisko (nazwę) Osoby zgłaszającej reklamację,
· miejsce świadczenia usługi/ usług,
· przedmiot reklamacji z uzasadnieniem przyczyn jej wniesienia,
· datę sporządzenia reklamacji,
· podpis Osoby zgłaszającej reklamację.

7.4. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty rachunku. W przypadku uznania reklamacji, Operator zwróci kwotę wynikającą z uznanej reklamacji. Zwrot kwoty należnej z tytułu uwzględnienia reklamacji następuje w formie zaliczenia jej na poczet przyszłych należności Operatora z tytułu świadczenia na rzecz Abonenta usług, chyba, że Osoba reklamująca zwróci się pisemnie do Operatora o dokonanie przelewu środków pieniężnych na konto bankowe lub przekazem pocztowym na wskazany adres.

7.5. Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 1 miesiąca od dnia jej wniesienia. Za datę wniesienia reklamacji uważa się dzień otrzymania listu poleconego lub dzień jej zgłoszenia w biurze Operatora.

7.6. Odpowiedź na reklamację wymaga formy pisemnej.


8. NARUSZENIE REGULAMINU.


8.1. Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta są w szczególności:
· działania niezgodne z Regulaminem,
· zamieszczanie na serwerach Operatora materiałów reklamowych i informacji komercyjnych, przez które uważa się materiały i informacje, których umieszczenie może przynieść dochód właścicielowi lub użytkownikowi strony internetowej lub innej osobie,
· podłączenie do Sieci lub do sieci Internet nieautoryzowanego urządzenia aktywnego (tj. bez wykupienia przez Abonenta stosownej usługi dodatkowej określonej w aktualnym cenniku Operatora) albo udostępnienie Przyłącza osobom trzecim bez zgody Operatora,
· wszelkie inne działanie powodujące zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci lub mające negatywne konsekwencje dla innych użytkowników Sieci lub sieci Internet (w tym aktywacja własnych serwerów usługowych).

8.2. Jeżeli Abonent naruszył Regulamin:
· po raz pierwszy - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym lub w formie przekazu elektronicznego o dokonanym naruszeniu z ostrzeżeniem, iż kolejne naruszenie spowoduje rozwiązanie Umowy ze skutkiem natychmiastowym,
· po raz drugi - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym w formie przekazu elektronicznego o dokonanym naruszeniu i rozwiązuje Umowę ze skutkiem natychmiastowym.

8.3. W przypadku spowodowania przez Abonenta jakiejkolwiek szkody podczas niezgodnego z Umową i Regulaminem korzystania z usługi dostępu do Internetu, ponosi on wyłączną i pełną odpowiedzialność z tego tytułu.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

9.1. W sprawach nieuregulowanych Umową i niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

9.2. Abonent otrzymuje Regulamin świadczenia Usługi Dostępu do Internetu i przyjmuje go do stosowania wraz z podpisaniem Umowy.

9.3. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu który po zmianach będzie dostępny na życzenie Abonenta.

9.4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2007r.



Rejestr ISP     |    Panel użytkownika    |      Kontakt ©KORDELAN. Wszelkie prawa do treści oraz wyglądu, o ile nie zastrzeżono inaczej, zastrzeżone. Dane mają charakter informacyjny, a administrator zastrzega sobie możliwość ich zmian bez  powiadomienia.