1. ZNACZENIE
POJĘĆ UŻYTYCH W TREŚCI REGULAMINU
ABONAMENT
- miesięczna opłata
uiszczana przez Abonenta za korzystanie z
usług świadczonych przez Operatora.
ABONENT - osoba
fizyczna lub
prawna,
która zawarła z Operatorem pisemną
Umowę o świadczenie usługi dostępu do Internetu.
HASŁO - kod składający
się z
5 do 8
znaków alfanumerycznych, służący do
identyfikacji Klienta w kontaktach z Operatorem. Abonent i Operator
obowiązani są utrzymywać Hasło w tajemnicy (nie dotyczy to sytuacji, w
których ujawnienie takich informacji jest obowiązkiem Operatora na
podstawie obowiązujących przepisów prawa).
INSTALACJA - wykonanie
Przyłącza
Sieciowego w Lokalu Abonenta oraz jego
aktywacja.
REGULAMIN - opis zasad
postępowania
użytkownika Internetu zawarty na
stronach Internetowych Operatora
OPERATOR - KORDELAN z
siedzibą w
Warszawie ul. Kordeckiego 56/58 m.18
PRZYŁĄCZE SIECIOWE -
okablowanie w
lokalu Abonenta oraz Osprzęt,
stanowiące własność Operatora.
PONOWNA AKTYWACJA -
wznowienie
dostępu do Sieci z wykorzystaniem
istniejącego Przyłącza Sieciowego.
OSPRZĘT - urządzenia
niezbędne do
prawidłowej pracy Przyłącza Sieciowego
PROTOKÓŁ ODBIORU
INSTALACJI -
potwierdzenie na piśmie przez Abonenta
faktu wykonania instalacji.
SIEĆ - sieć
telekomunikacyjna, za
pomocą której Operator świadczy
usługę dostępu do Internetu.
UMOWA - pisemne, zgodne
oświadczenie
woli Abonenta i Operatora,
określające wzajemne uprawnienia i obowiązki stron.
OPERATOR będzie
świadczyć te
usługi
w miarę możliwości technicznych.
CENNIK – tabela
zbiorcza wg.
PLN za
usługi realizowane przez sieć
KORDELAN.
USŁUGI DODATKOWE -
usługi,
których
świadczenie przez Operatora, Abonent
może dodatkowo zlecić.
2. WARUNKI ZAWARCIA
UMOWY.
2.1. Przez
zawarcie
Umowy Operator
zobowiązuje się do świadczenia
usługi dostępu do Internetu, zgodnie z Umową i Regulaminem, a Abonent
zobowiązuje się do terminowego regulowania płatności oraz
przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu.
2.2. Operator zastrzega
sobie
prawo
do odmowy zawarcia Umowy z osobami:
· nie spełniającymi
warunków
określonych Regulaminem przed podpisaniem
Umowy
· które zalegają z
jakimikolwiek
płatnościami w stosunku do Operatora
· z którymi Operator
rozwiązał Umowę
w związku z naruszeniem jej
postanowień bądź nieprzestrzeganiem postanowień Regulaminu.
· W przypadku braku
możliwości
technicznych pozwalających realizować
usługę.
2.3. Umowę w imieniu Operatora zawiera Mariusz Wojtczak lub osoba przez
niego umocowana.
2.4. Abonent będący
osobą
prawną
zawiera Umowę poprzez osoby
upoważnione do jej reprezentowania.
2.5. Przy zawieraniu
Umowy
Abonent
winien udostępnić i udokumentować
Operatorowi następujące dane: imię (imiona), nazwisko (nazwiska), adres
zamieszkania (adres do korespondencji), telefon kontaktowy, nr PESEL,
oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym zainstalowane ma
być Przyłącze Sieciowe, a osoba prawna: nazwę firmy, odpis z rejestru i
nr NIP oraz posiadanie tytułu prawnego do lokalu, w którym
zainstalowane ma być Przyłącze Sieciowe.
3. WARUNKI
ŚWIADCZENIA USŁUGI.
3.1. Przyłącze
Sieciowe przeznaczone
jest do używania przez Abonenta na
zasadach określonych w Regulaminie.
3.2. W przypadku
występującego przed
zawarciem Umowy braku możliwości
technicznych do instalacji, Operator może jej odmówić albo uzgodnić z
Abonentem sposób jej wykonania w innym terminie.
3.3. Podstawą
zakończenia
Instalacji
jest podpisanie przez Abonenta
Umowy oraz akceptacja Regulaminu. Dzień po którym nastąpiła instalacja
jest pierwszym dniem świadczenia usługi dostępu do Internetu w lokalu
Abonenta.
3.4. Operator nie
ponosi
odpowiedzialności za treść i formę danych
przesyłanych przez Przyłącze Sieciowe, jak również za szkody wynikłe z
zastosowania lub niemożności zastosowania informacji lub oprogramowania
uzyskanych przez Abonenta z sieci Internet.
3.5. Adres konta poczty
elektronicznej Abonenta stanowi obowiązujący
adres dla przesyłania przez Operatora komunikatów wiążących się z
działalnością Operatora.
3.6 Abonent powinien
informować
Operatora (mailowo lub telefonicznie) o
każdej zmianie danych osobowych lub kontaktowych.
3.7. Zalecane minimum
sprzętowe i
programowe: komputer wyposażony w
złącza USB i/lub PCI, procesor Pentium, pamięć RAM 128 MB, system
operacyjny Windows 98.
3.7. Operator nie
ponosi
odpowiedzialności za zabezpieczenie danych
Abonenta zawartych w jego komputerze, w tym za zabezpieczenie tych
danych przed ingerencją osób trzecich, a także za dane umieszczane na
serwerach operatora udostępnianych do użytku wewnętrznego Abonentów.
3.8. Osprzęt stanowi
własność
Operatora (chyba że abonent posiada
własny osprzęt pozwalający realizować przyłącze sieciowe) . Abonent nie
jest uprawniony do rozporządzania Osprzętem, w szczególności nie ma
prawa udostępniania go (odpłatnie lub nieodpłatnie) osobom trzecim. Z
chwilą otrzymania Osprzętu na Abonenta przechodzi ryzyko jego
przypadkowej utraty lub uszkodzenia. Po wygaśnięciu, odstąpieniu lub
rozwiązaniu Umowy Abonent jest zobowiązany zwrócić Operatorowi Osprzęt
w stanie nie pogorszonym. W przypadku niewykonania przez Abonenta
niniejszego zobowiązania, obciążony zostanie on kosztami rzeczywistymi
Osprzętu.
3.9. W przypadku użycia
osprzętu
abonenta operator zobowiązuje się do
jednorazowej konfiguracji tych urządzeń i nie odpowiada za prawidłowe
ich działanie.
3.10. Abonent może
złożyć
wniosek w
sprawie wykonania:
· montażu dodatkowego
Przyłącza
Sieciowego / przeniesienia Przyłącza
Sieciowego
· Ponownej Aktywacji
· zmiany parametrów
usługi.
4. OPŁATY (ZASADY
NALICZANIA, RACHUNKI, SPOSOBY PŁATNOŚCI)
4.1. Abonent
zobowiązany jest do
wniesienia na konto Operatora opłaty
instalacyjnej w wysokości określonej w Umowie i w terminie określonym w
rachunku.
4.2. Abonent zobowiązany jest do terminowego uiszczania Abonamentu w
wysokości określonej w Umowie lub cenniku.
4.3. Jeżeli usługa świadczona na podstawie Umowy nie obejmuje pełnego
miesiąca kalendarzowego, wówczas opłatę abonamentową ustala się w
wysokości 1/30 abonamentu za każdy dzień świadczenia Usługi.
4.4. Operator ma prawo i obowiązek konserwacji i modernizacji Sieci, co
może spowodować przerwy w świadczeniu usługi lub pogorszenie jej
jakości, jednak nie dłuższych jednorazowo niż 48 godzin i nie częściej
niż 4 dni w miesiącu. Przekroczenie określonej długości przerw
spowoduje, w przypadku doręczenia Operatorowi pisemnej reklamacji
Abonenta w terminie do 1 miesiąca od dnia, w którym ustała przerwa lub
ustało pogorszenie jakości sygnału, obniżenie przez Operatora
Abonamentu, co zostanie uwzględnione w następnym rachunku po
rozpatrzeniu reklamacji z uwzględnieniem postanowień p.7.
4.5. Jeśli przerwy w dostępie do Internetu za pomocą Sieci,
udokumentowane przez uprawnione służby Operatora, są spowodowane awarią
w sieci Operatora i trwają dłużej niż 4 następujące po sobie dni,
wówczas abonament zostanie obniżony, w przypadku doręczenia Operatorowi
uzasadnionej pisemnej reklamacji Abonenta w terminie do 1 miesiąca od
dnia, w którym ustała awaria, o 1/30 za każdy kolejny dzień awarii (w
którym nastąpiło przynajmniej cztery godziny braku sygnału). Obniżka
Abonamentu zostanie uwzględniona przez Operatora w rachunku, wysłanym
za następny okres płatności po rozpatrzeniu reklamacji, z
uwzględnieniem postanowień pkt.7. Opisana sytuacja nie dotyczy
przypadku, w którym termin wizyty serwisanta, który ma usunąć awarię
został ustalony przez Abonenta na termin dłuższy niż 3 dni od
zgłoszenia awarii.
4.6. Postanowienie pkt. 4.5. nie dotyczy sytuacji, w której awaria
spowodowana została przyczynami, za które odpowiedzialność ponosi
Abonent lub działaniem siły wyższej albo osób trzecich.
4.7. Operator zastrzega sobie prawo do pobierania dodatkowych opłat za
świadczenie usług dodatkowych w Sieci, zleconych przez Abonenta,
zgodnie z obowiązującym cennikiem Operatora lub opłat negocjowanych
indywidualnie na podstawie zapotrzebowania klienta.
4.7. W przypadku nieterminowego regulowania należności przez Abonenta
Operator zastrzega sobie prawo do ograniczenia dostępu do sieci
Internet
5. ROZWIĄZANIE,
ZAWIESZENIE I WYGAŚNIĘCIE
UMOWY.
5.1. Umowa
zostaje
zawarta na
czas nieokreślony i może być rozwiązana
przez każdą ze stron z 1-miesięcznym terminem wypowiedzenia. Termin
wypowiedzenia biegnie od ostatniego dnia miesiąca, w którym nastąpiło
wypowiedzenie. Rozwiązanie umowy może nastąpić po wniesieniu zaległych
należności na rzecz operatora jeśli takie istnieja.
5.2 Umowa ulega zawieszeniu:
· w przypadku czasowej przerwy w świadczeniu usługi spowodowanej nie
uiszczaniem przez Abonenta Abonamentu przez okres co najmniej jednego
miesiąca. Jeżeli w terminie jednego roku Abonent ureguluje zaległe
należności wraz z należnymi odsetkami, opłatą za Ponowną Aktywację oraz
zryczałtowanymi kosztami wezwania do zapłaty oraz złoży wniosek o
Ponowną Aktywację, zostanie wznowione świadczenie usług przez Operatora
w terminie 14 dni roboczych od złożenia wniosku.
· na wniosek Abonenta, przez okres maksymalnie 3 miesięcy. Abonent w
tym przypadku zobowiązany jest zawiadomić o tym Operatora na piśmie, z
co najmniej 1-miesięcznym wyprzedzeniem, ze skutkiem na koniec miesiąca
następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powiadomienie oraz z góry
określając datę Ponownej Aktywacji.
5.3. Operatorowi przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem
natychmiastowym i odłączenia Abonenta od Sieci, jeżeli:
· Abonent umożliwi dodatkowe korzystanie z usług dostępu do Internetu
za pomocą Sieci osobie trzeciej, w szczególności jeśli podłączy
dodatkowe urządzenie do Przyłącza Sieciowego lub umożliwi korzystanie z
usług dostępu do Internetu za pomocą Sieci poza lokal, którego dotyczy
Umowa,
· Abonent dokona samowolnej przeróbki Przyłącza Sieciowego lub
zawinionego jego uszkodzenia
· Abonent nie dopuści do okresowej kontroli Przyłącza Sieciowego, o
której mowa w pkt. 6.5., bez uzasadnionych powodów,
· Abonent naruszy postanowienia Regulaminu w sposób określony w pkt.
8.1.
5.4. W wypadku zbycia lokalu (lub utraty tytułu prawnego do lokalu w
innej formie) przez Abonenta, Abonent może przekazać prawa i obowiązki
wynikające z Umowy na rzecz nabywcy praw do lokalu za pisemnym
powiadomieniem Operatora. Cesję uznaje się za skuteczną w momencie
zawarcia umowy przez nowego użytkownika lokalu. W wypadku nie przejęcia
praw i obowiązków Abonenta przez nabywcę praw do lokalu Umowa może być
rozwiązana przez Abonenta jedynie w trybie przewidzianym w par. 13
Umowy.
5.5. Umowa wygasa w przypadku:
· upływu okresu, na jaki została zawarta (w przypadku umowy na czas
określony) po wcześniejszym złożeniu wypowiedzenia przez Abonenta.
· upływu roku od zawieszenia świadczenia usługi przewidzianej w Umowie,
· śmierci Abonenta albo ustania osoby prawnej, chyba, że w prawa
Abonenta wstąpią inne osoby,
· gdy Operator utraci zdolność do prowadzenia działalności gospodarczej
lub utraci uprawnienia do świadczenia usług objętych Umową.
5.6. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy, rozwiązaniu ze skutkiem
natychmiastowym lub odstąpieniu od Umowy wymaga formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
6. USUWANIE AWARII.
6.1. Operator
zobowiązuje się do
usuwania awarii w terminie do 12
godzin roboczych, licząc od dnia i godziny powiadomienia o awarii, o
ile Abonent nie umówi się na inny termin, przy czym za godziny robocze
przyjmuje się godziny od 10.00 do 18.00 w dni od poniedziałku do piątku
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
6.2. Za usunięcie awarii w lokalu Abonenta nie wynikających z
fizycznych wad Przyłącza Sieciowego lub wynikających z przyczyn
leżących po stronie Abonenta, bądź za wezwanie Operatora bez
uzasadnienia, pobierana jest opłata według stawek określonych w cenniku
Operatora.
6.3. Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Operatora o
występujących awariach w Sieci.
6.4. Operator ma prawo do okresowych kontroli prawidłowości działania
Przyłącza Sieciowego. O zamiarze przeprowadzenia kontroli Abonent
zostanie powiadomiony. Pracownicy Operatora przeprowadzający kontrolę
zobowiązani są, na żądanie Abonenta, okazać pisemne umocowanie
Operatora o powierzeniu im obowiązku kontroli Przyłącza w lokalu
Abonenta.
7. POSTĘPOWANIE
REKLAMACYJNE.
7.1.
Reklamacje
mogą dotyczyć:
· niewykonania lub nienależytego wykonania usługi,
· wadliwego rozliczenia usługi
· wadliwie działającego sprzętu dostarczonego przez operatora.
7.2. Reklamacja powinna być złożona na piśmie, osobiście w siedzibie
Operatora, przesłana listem poleconym na adres korespondencyjny
Operatora.
7.3. Reklamacja lub protokół przyjęcia reklamacji powinny zawierać
następujące informacje:
· imię i nazwisko (nazwę) Osoby zgłaszającej reklamację,
· miejsce świadczenia usługi/ usług,
· przedmiot reklamacji z uzasadnieniem przyczyn jej wniesienia,
· datę sporządzenia reklamacji,
· podpis Osoby zgłaszającej reklamację.
7.4. Zgłoszenie reklamacji nie powoduje zawieszenia obowiązku zapłaty
rachunku. W przypadku uznania reklamacji, Operator zwróci kwotę
wynikającą z uznanej reklamacji. Zwrot kwoty należnej z tytułu
uwzględnienia reklamacji następuje w formie zaliczenia jej na poczet
przyszłych należności Operatora z tytułu świadczenia na rzecz Abonenta
usług, chyba, że Osoba reklamująca zwróci się pisemnie do Operatora o
dokonanie przelewu środków pieniężnych na konto bankowe lub przekazem
pocztowym na wskazany adres.
7.5. Operator jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w terminie 1
miesiąca od dnia jej wniesienia. Za datę wniesienia reklamacji uważa
się dzień otrzymania listu poleconego lub dzień jej zgłoszenia w biurze
Operatora.
7.6. Odpowiedź na reklamację wymaga formy pisemnej.
8. NARUSZENIE
REGULAMINU.
8.1. Naruszeniem Regulaminu przez Abonenta są w szczególności:
· działania niezgodne z Regulaminem,
· zamieszczanie na serwerach Operatora materiałów reklamowych i
informacji komercyjnych, przez które uważa się materiały i informacje,
których umieszczenie może przynieść dochód właścicielowi lub
użytkownikowi strony internetowej lub innej osobie,
· podłączenie do Sieci lub do sieci Internet nieautoryzowanego
urządzenia aktywnego (tj. bez wykupienia przez Abonenta stosownej
usługi dodatkowej określonej w aktualnym cenniku Operatora) albo
udostępnienie Przyłącza osobom trzecim bez zgody Operatora,
· wszelkie inne działanie powodujące zakłócenia w funkcjonowaniu Sieci
lub mające negatywne konsekwencje dla innych użytkowników Sieci lub
sieci Internet (w tym aktywacja własnych serwerów usługowych).
8.2. Jeżeli Abonent naruszył Regulamin:
· po raz pierwszy - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym lub
w formie przekazu elektronicznego o dokonanym naruszeniu z
ostrzeżeniem, iż kolejne naruszenie spowoduje rozwiązanie Umowy ze
skutkiem natychmiastowym,
· po raz drugi - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym w
formie przekazu elektronicznego o dokonanym naruszeniu i rozwiązuje
Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
8.3. W przypadku spowodowania przez Abonenta jakiejkolwiek szkody
podczas niezgodnego z Umową i Regulaminem korzystania z usługi dostępu
do Internetu, ponosi on wyłączną i pełną odpowiedzialność z tego tytułu.
9.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
9.1. W sprawach nieuregulowanych Umową i niniejszym Regulaminem mają
zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
9.2. Abonent otrzymuje Regulamin świadczenia Usługi Dostępu do
Internetu i przyjmuje go do stosowania wraz z podpisaniem Umowy.
9.3. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu
który po zmianach będzie dostępny na życzenie Abonenta.
9.4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2007r.
|